İranlı kaynaklar: "İsviçre’deki ABD-İran görüşmeleri, Trump’ın tehditlerinin ardından durdu"
İranlı kaynaklar: "İsviçre’deki ABD-İran görüşmeleri, Trump’ın tehditlerinin ardından durdu"
İçeriği Görüntüle

Pakistan Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü Andrabi, başkent İslamabad'da haftalık basın toplantısını gerçekleştirdi. Andrabi, ABD ve İran arasındaki teknik görüşmelerin gelecek hafta yeniden başlayacağını belirtti. Andrabi, görüşmelerin 30 Haziran Salı günü yeniden başlayabileceğini, pazartesi veya çarşamba günlerinin de muhtemel başlangıç tarihleri olabileceğini aktardı. Andrabi, "Mutabakat zaptı ve İsviçre görüşmesi, anlaşmazlıkların ve çatışmaların barışçıl bir şekilde çözümü için en etkili araç olarak diyalog ve diplomasiye olan inancımızı pekiştiriyor. Görüşme, iki tarafın mutabakat zaptının uygulanmasının çeşitli yönleri konusunda bir anlayışa varmasına yardımcı olma açısından başarılı oldu" dedi.

İsviçre'deki görüşmelerin sonuçlarına değinen Andrabi, başmüzakerecilerin arabuluculuk için siyasi denetim amacıyla kurulan üst düzey komiteye düzenli olarak rapor vereceğini ve nükleer konular, yaptırımlar, izleme ve anlaşmazlık çözümü üzerine odaklanan çalışma gruplarına başkanlık edeceğini söyledi. Andrabi, "60 gün içinde nihai bir anlaşmaya varılması yönünde bir yol haritası üzerinde mutabakata varıldı" diye konuştu.

Andrabi tarafların ayrıca, özellikle Hürmüz Boğazı'ndan ticari gemilerin güvenli geçişini sağlamak amacıyla yanlış anlaşılmaları önlemek için bir iletişim kanalı kurma konusunda da anlaştıklarını sözlerine ekledi. Andrabi, Lübnan hükümetini ve arabulucuları içeren bir çözüm merkezi oluşturulmasının kararlaştırıldığını aktardı.